Grillkväll med familjen

Solen skiner och värmen är uppskattad från min sida. Härliga svenska sommar, med ljumna kvällar som kan sepnderas utomhus. Idag hade jag större delen av familjen här på lite grillmiddag. Jag bjöd på hemmagjorda kalkonburgare med vitlökskräm och diverse smakliga tillbehör så som rucola, grillad paprika, mozzarella, saltgurka och rödlök. Då jag aldrig varit ett fan av degiga och söta korv/hamburgebröd stod ciabatta för kolhydraterna. Med tanke på min glutenintolerans fick jag tillfälle att pröva sempers glutenfria baguetter med fiber. Efter 10 minuter i ugnen vad brödet frasigt och gott. Smaken och konsistensen var klanderfria och de fullgjorde sitt ändamål som "hamburgebröd" med bravur. Kan varmt rekommendera brödet!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0