Müsli

B&P Naturens Skafferi expedierar ett litet utbud av glutenfria produkter, specerier så som müsli och flingor. Jag har haft förmånen (ja, så god är den!) att prova deras Äpple&Fikon müsli. Med ett innehåll av boveteflingor, puffad quinoa, pumpakärnor och härliga bitar av torkade fikon och äpplen tycker jag denna müsli verkligen är en smakupplevelse värd att avnjuta. Förvisso är priset högt, men till helgfrukosten tycker jag absolut den är något att unna sig. Med sin krispighet och sötma gör den sig också bra på diverse olika desserter. Strö över en frusen cheesecake istället för att göra en kexbotten eller toppa en krämig tyrkisk ypghurt med färska bär, lite honung och müsli. Måste jag förtydliga det faktum att även deras müsli med smak av blåbär & kokos kommer provsmakas inom en snar framtid?!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0