Finax müsli

Finax ger själva följande beskrivning av sin glutenfria fruktmüsli: 

En naturligt glutenfri müsli som inte bara ser god ut, utan verkligen smakar gott.

Jag kan inte annat än hålla med. Det är en bra basmüsli som passar lika bra att inmundiga till frukost som till kvällsfika, och för all del även som mellanmål. Själv avnuter jag den gärna med filmjölk, men då müslismaken i sig är neutral funkar den bra även till smaksatta yoghurtar, då i synnerhet en god krämig vaniljyoghurt. 

Blandningen består av corn flakes quinoaflingor, solroskärnor, boveteflingor, äpplefibrer samt små söta och sega fruktbitar av papay och ananas. Priset på ett paket brukar ligga kring 23-25kr. Jag tycker fördelen med müslin är dess krispighet och neutrala smak som gör den lättäten. Men också förpackningen i form av tetrapack faller mig i smaken, då hälfunktionen genererar i att flingorna bevaras hela och spröda. Nackdelen får väl sägas vara priset, då mängden vanliga corn flakes är i överkant. Men helt klart värd att investeras!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0