Gör er röst hörd!

Under gårdagen skickade jag iväg ett mail till Maxi Alingsås, den matvaruaffär där jag brukar storhandla. Jag ville sända lite önskemål angående utbudet i den glutenfria hyllan och uppmana dem till att fortsätta utveckla och förbättra även denna del av affären. Redan idag hade jag erhållit ett svar. Det kallar jag att värna om sina kunder! Följande svar fick jag:

Hej!
 
Tack så mycket för ditt mail!
 
Det är tack vare kunder som dig som vi kan göra vår butik ännu bättre!
Jag ska se vad jag kan göra ang. de produkter du efterfrågar!
 
Kanske är det inte möjligt att ta in en helt ny leverantör innan semestern men jag ska absolut kolla upp vad
som gäller!
 
Trots att fler och fler verkar bli glutenintoleranta är det en avdelning där det är svårt att få omsättning på varorna
innan bäst-före-datumet är i farosonen, därför är det extra viktigt att ni som kunder är med och tycker till om
vad vi ska ha för sortiment!
 
Ha en trevlig sommar du också!
 
//Frida Svanteson
Försäljningschef kolonial


Anledningen till att jag delar med mig av denna korrenspondens är att jag vill uppmana er där ute att göra era röster hörda. Om vi kommer med önskemål, idéer och konstruktiv kritik kommer affärerna förhoppningsvis kunna optimera sitt utbud och inte låta dessa hyllor stagnera i sin utveckling. Så våga tycka till, du är aldrig en besvärlig kund bara för att du delger dina önskomål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0