Auberginecurry

Jag gillar att äta vegetariskt. Kräver lite kryddor och lite kärlek för att bli gott, men helt klart värt det extra besväret. Dock gillar jag inte de alla ersättningsprodukter för kött som tillhandahålls i handeln. Varför quornkorv, vegetariskt bacon och gröna köttbullar? Nå väl, alla är vi olika. Jag kan dock rekommendera denna snabba currypanna med aubergine för alla där ute, som likt mig väljer att äta vegetariskt då och då.


1-2 auberginer, beroende på storlek
1 röd paprika
1 gul lök
2½ dl matlagningsgrädde
2-3 msk mango chutney
1-2 tsk curry
2 vitlöksklyftor
Salt, peppar
Olja

Skär auberginerna i bitar, stör över lite salt och låt stå i ca 15 minuter. Hacka under tiden paprikan i mindre bitar, båta löken och finhacka vitlöken. Skölj av auberginen, stek tillsammans med övriga grönsaker och vitlök i lite olja ett par minuter. Strö över curry, tillsätt mango chutney och slå på grädden. Smaka av med salt och peppar. Låt koka ihop ett par minuter. Servera med ris.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0