Yoghurtmarinerad kyckling med röd curry

Idag har jag dragit nytta av det fina vädret. I sällskap med min mamma begav jag mig till skogs, med hållna tummar över att trattkantarellsäsongen tagit sin början. På mindre än en timme lyckades jag fylla en halv plastkasse, så nog är säsongen igång! Efter närmare två timmars rensande ligger svampen nu på tork. Jag vill ju säkra några njutstunder i höst och vinter, och torkad svamp förgyller det mesta. Idag blir det inget svampigt recept, men det kommer komma inom snar framtid kan jag lova! Idag: kyckling!



4 kycklingfiléer
2 dl matlagningsyoghurt
2 msk röd currypasta
4 portioner ris, gärna överblivet från gårdagen
1 morot
1 bit purjolök
1 dl jordnötter
Salt, peppar
Olja
Soja till servering

Blanda samman matlagningsyoghurt med currypasta. Lägg i kycklingen och låt marinera minst en timme. Hacka jordnötterna, strimla purjolöken och skiva moroten. Tag fram två stekpannor och hetta upp med olja. Salta och peppra kycklingen, stek filéerna i en utav pannorna på båda sidorna. Stek riset tillsammans med grönsaker och purjolök i den andra stekpannan, smaka av med lite salt och tillsätt jordnötter. Anrätta på tallrikar, servera med soja.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0