Hamburgare

Hemmagjord hamburgare, så gott. Det är väl egentligen en otjänst gentemot denna rätt att ens namnge den efter något som kan föra tankarna till en snabbmatskedjas massproducerade skosula. Nåväl, jag hoppas min entusiasm och min bild får det att framgå att det här är så mycket bättre. Förakta inte hamburgarna, så länge de är hemgjorda. Hur du önskar avnjuda din saftiga hamburgare är upp till dig. Använd tacokonceptet och servera diverse olika tillbehör i skålar och låt var och en stapla upp sin favorit. Så här byggde jag:

100g fin nötfärs
några droppar liquid smoke
salt, peppar
rucola
saltgurka
grillad paprika
vitlöksdressing
rödlök
1
fiberbaguette 

Blanda samman färsen med liquid smoke, salt och peppar. Låt stå till sig i rumstemperatur. Stek i smör eller lägg på grillen. Bygg, stapla och tillverka din måltid. Avnjut! Servera med en härlig sallad, rostade potatisar alt rotfrukter.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0